sâmbătă, 3 mai 2014

De ce nu ridicați steagul ?


Am avut cu ceva ani in urma o discutie pe net cu un intelectual, vreau sa zic persoana destul de cunoscuta, nu dau numele, si l-am intrebat, de ce tu sau alti oameni de valoare nu ridicati steagul de lupta pentru schimbarea in bine a acestei societati? Stii ce mi-a raspuns? Citez :
...............................................................................
Eu provin dintr-o famile saraca, parintii mei au facut mari sacrificii ca eu sa pot sa invat si sa imi fac o cariera, acum sunt batrani si bolnavi si au nevoie de ajutorul meu. Sunt casatorit si am un copil care si el are nevoie de mine. Chiar nu am convingerea ca daca as face ce spui tu, si as avea de suferit pentru asta cei pentru care as sacrifica tot, ar misca macar un deget pentru mine. Poate ca e vorba de egoism, dar nu doar de egoismul meu, ci al fiecaruia.
Si nu imi e clar cine sunt pentru care ar trebui eu sa ma sacrific, cand eram elev, eu imi toceam coatele invatand si ei isi rupeau picioarele batand mingea pe maidan, la scoala ma bateau si isi bateau joc de mine, acum ma dau jos de pe scara din autobuz sau imi taie calea in trafic.
Eu sunt profesor de jurnalism asta stiu si asta fac, incerc sa le transmit elevilor mei pe langa meserie si dragostea de tara. Cred ca dacă fiecare ar învăța, ar munci si ar pune pasiune in ceea ce face tara s-ar schimba. De asta nu vad rostul sa ridic steagul si sa indemn masele la o lupta pe care nu inteleg si nu o pot controla.
..........................
De atunci ma tot gandesc la asta, si tare mi-as dori sa ii pot demonstra acelui om ca nu are dreptate, ca are pentru cine sa lupte, si ca el sau altii nu vor fi uitati de cei pentru care se sacrifica daca va fi cazul, dar asta nu se poate decat daca oamenii sunt uniti intr-o anume structura.
Îmi place · 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu