vineri, 21 martie 2014

Pavel Corut

TOP SECRET! Confesiunile singurului iesean care a fost seful spionilor din Romania - GALERIE FOTO, VIDEO

• Ascunde o poveste si o experienta de viata extraordinara • A trait evenimente importante din istoria ultimilor 50 de ani • Detine secrete care ar putea zgudui si deconspira persoane importante, inclusiv din actuala conducere a tarii • El a fost singurul iesean care a coordonat spionii romani pana in 1989 • Implicat in misiuni extrem de periculoase, a fost mereu tinta marilor servicii secrete din lume precum Mossad, CIA sau KGB • Urmariti, doar pe www.bzi.ro, interviul complet cu Pavel Corut

Putini sunt cei care ar avea curajul sa duca o viata atat de dura si presarata de pericole mortale la tot pasul! Totusi, pentru ieseanul Pavel Corut, nascut la 17 iunie 1949, in comuna Glavanestii Vechi, viata a fost plina de surprize si asa cum el insusi marturiseste: "daca un om a putut sa faca un lucru, un altul o poate face la fel sau chiar mai bine".

Reporterii cotidianului BUNA ZIUA IASI (BZI) au realizat un amplu interviu cu cel care a fost, pana in anul 1989, seful Biroului Contrainformatii în Directia Contrainformatii Militare. Practic, el a coordonat un sector important din activitatea serviciilor secrete autohtone.

Cum a fost racolat 

Retras de aproape un sfert de secol din lumea spionajului, Corut rememoreaza inceputurile carierei sale. Cu o voce ferma, el recunoaste ca a fost unul dintre luptatorii aprigi impotriva rusilor si ofiter anti-KGB. Mai mult, isi aduce aminte, intr-o maniera extrem de relaxata, de modul in care a fost racolat si a intrat in serviciile secrete romane.

Citeste si: Imagini extraordinare, in premiera, cu secvente din Iasul de acum o suta de ani - GALERIE FOTO 

"Povestea vietii mele este una extrem de interesanta! Ea nu a fost relatata, integral, nici macar in lucrarea mea «Un om». Ehh, tatal meu a fost erou-aviator pe frontul de Est, in al Doilea Razboi Mondial. El a fost cel care, prin ceea ce-mi povestea, mi-a provocat o ura extrema fata de sovietici... Acum, faptul ca am ajuns in lumea serviciilor secrete a tinut de sansa, iar eu nu regret ca am lucrat in acest mediu. Vreau sa va spun ca, fiind ofiter de informatii, spion in vremea lui Ceausescu, l-am criticat adesea pe acesta, chiar in public la acea vreme si am si fost pedepsit. Eu in 1970 am terminat Institutul de Marina si mi-am ales sa muncesc ca sef cu navigatia pe un vas vanator de submarine. Atunci, unii au pus ochii pe mine sa ma faca politruc, iar altii sa lucrez la contraspionaj in Marina. Partea umoristica a modului in care am fost racolat tine de faptul ca, intr-o zi, prin toamna anului 1971, eram alaturi de colegii mei ofiteri la un sprit. A venit un soldat de veghe si am fost anuntat ca sunt chemat la Contrainformatii. Am plecat, m-am dus foarte batos la comisie si, fara a mai avea ceva de pierdut, in fata celor prezenti am primit oferta de a deveni spion", isi aminteste acesta.

Prima intalnire cu Nicolae Ceausescu 

Faimosul spion isi aduce aminte de primul contact cu fostul dictator Nicolae Ceausescu. El recunoaste, cu naturalete si sinceritate, ca si-ar fi dat viata pentru acesta, chiar daca ar fi fost singurul. "Daca Ceausescu ramanea cel din 1968, cu siguranta ca mi-as fi dat viata pentru el, chiar daca gestul meu ar fi fost singular. Primul meu contact cu el a fost cand a venit sa se intalneasca cu studentii la malul marii, iar eu, alaturi de alti doi colegi, trebuia sa-l pazim pe Ceausescu. L-am avut la pieptul meu, atunci a fost primul contact si pot sa va spun ca mi-a placut de el ca nu avea cultul personalitatii, era un tip normal", dezvaluie Corut.

Citeste si: EXCLUSIV! Groapa comuna cu sute de morti, descoperita in spatele unui spital din Iasi - GALERIE FOTO, VIDEO 

Dosare pe capul sau din partea Mossad, CIA si KGB 

Atata timp cat era unul dintre cei mai importanti capi ai serviciilor secrete romanesti, cele mai importante organisme similare din lume respectiv Mossadul din Israel, CIA din SUA sau temutul KGB rusesc ii aveau dosarul complet si, in repetate randuri, au incercat sa-l elimine fizic. Mai mult, el spune ca si acum evita sa calatoreasca in tarile respective. "Va dati seama ca aveau dosarul meu complet si de foarte multe ori au incercat sa ma elimine, sa ma lichideze. Am condus operatiuni secrete importante impotriva acestor state in interesul tarii mele. Nici macar acum, desi imi place foarte mult sa calatoresc si sa vizitez tari de pe intreg globul, evit sa merg in Statele Unite, Israel sau Rusia. Am ajuns pana in Cuba, am trecut prin Thailanda, iar in viitor vreau sa merg in Mexic, dar in cele trei tari nu voi accepta sa merg niciodata. Totusi, important este de spus faptul ca, intre noi spionii a existat un respect reciproc fata de ceea ce faceam", mai arata fostul sef al Biroului Contrainformatii Militare.

Citeste si: O descoperire care va revolutiona istoria Moldovei - GALERIE FOTO, VIDEO 

Cel mai prolific scriitor roman, dupa 1989 

Dupa 1989, considerandu-se invins de cei care au facut marea conspiratie ce a provocat caderea lui Ceausescu, Pavel Corut s-a apucat de scris. Pana acum a devenit cel mai prolific scriitor autohton post-decembrist, cu 150 de volume. De asemenea, acestea au fost vandute in aproximativ 10 milioane de exemplare, inclusiv in strainatate. "Am ales sa ma retrag din serviciile secrete, dupa manipularea numita Revolutia din 1989. Atunci m-am considerat infrant de serviciile secrete ale tarilor impotriva carora am luptat. Multe din cartile mele prezinta fapte reale, lucruri adevarate si date despre ceea ce s-a pus la cale impotriva tarii mele. Ma bucur ca am ajuns la 150 de carti scrise, vandute in milioane de exemplare. In curand ma voi implica si in proiectul unei televiziuni din Bucuresti", a conchis ieseanul. 

http://www.bzi.ro/top-secret-confesiunile-singurului-iesean-care-a-fost-seful-spionilor-din-romania-galerie-foto-video-424142

Galerie foto

Galerie video

Un comentariu:

  1. Mossadul nu ii omoara pe cei care spun ca Biblia e opera umana. Acestia sunt rabini respectabili si respectati de Statul evreu. Mossadul ucide oriunde in lume, daca are intentia aceasta.

    RăspundețiȘtergere