joi, 28 august 2014

DUMITRU PREDA - Bătrânul

Presupusul "Bătrân de la București": Bercea a spus că are ÎNREGISTRĂRI cu TRAIAN BĂSESCU

Postat la: 04.08.2014 - 10:06 | Scris de: Cătălin Nae
0
Presupusul "Bătrân de la București": Bercea  a spus că are ÎNREGISTRĂRI cu TRAIAN BĂSESCU
DUMITRU PREDA, cel despre care s-a spus că ar fi "Bătrânul de la București", a declarat că Bercea Mondial se lăuda în închisoare că are înregistrări și cu președintele TRAIAN BĂSESCU.
"Acest Sandu Anghel, încă din anul 2011 se ducea la un domn din conducerea penitenciarului şi îi spunea că are casete cu Traian Băsescu. Subliniez, din 2011", a spus Dumitru Preda la România TV.
Când Bercea Mondial a aflat că Dumitru Preda îl cunoaşte pe Traian Băsescu, a început să facă presiuni asupra acestuia. "Mă ruga să îi trimit un fel de avertisment domnului preşedinte. Eu nu l-am luat în considerare, dar am vorbit cu unul dintre consilierii lui Traian Băsescu şi mi-a spus că sunt nebun (...) Bercea spunea că dacă Băsescu nu îl pune în libertate cât de curând va face nişte dezvăluiri. Că are filmări şi cu Traian Băsescu", a mai spus Preda.
După ce acesta a fost eliberat din închisoare, Bercea a insistat ca el să se întâlnească și cu Florin Anghel. Dumitru Preda a afirmat însă că nu a luat niciun ban de la familia Anghel. 

PUTETI CITI SI...
DE ACELASI AUTOR...

marți, 26 august 2014

ALEXANDR SOLJENIŢÂN, REVOLUŢIA BOLŞEVICA ŞI EVREII


 
 
 
 
 
 
1 Votes

 

 

 

 

REVOLUŢIA BOLŞEVICA   ŞI EVREII, RADIOGRAFIATĂ DE ALEXANDR SOLJENIŢÂN ÎN CARTEA SA « 200 DE ANI ÎMPREUNĂ » .

 

 

Alexandr Soljenitan explica motivele principale care l-au determinat sa scrie o asemenea carte: dorinta de a elimina petele albe din istoria Rusiei, de a spune adevarul despre soarta evreilor din Rusia in ideea asigurarii coexistentei armonioase si colaborarii in continuare a popoarelor rus si evreu.

Scriitorul subliniaza ca in cercetarea sa s-a sprijinit intr-o mare masura pe sursele si publicatiile evreiesti. Imediat dupa aparitie, cartea a provocat reactii contradictorii.

Unii au salutat-o, au laudat bogatia materialului abordat si analiza profunda si corecta, altii l-au acuzat pe autor de partinire si chiar de antisemitism.

Volumul al doilea trateaza o problema mai putin abordata in istoriografia sovietica si rusa – participarea evreimii rusesti la revolutiile din februarie si octombrie 1917 si rolul acesteia in proiectul comunist din URSS, aducand cercetarea pana in zilele noastre.

“Comunitatea evreiasca din Rusia – arata autorul – a obtinut de la Revolutia din Februarie absolut tot pentru ce s-a luptat si, intr-adevar, nu mai avea nevoie deloc de lovitura din Octombrie, cu exceptia acelui tineret evreiesc secularist cu inclinatii maximaliste, care impreuna cu fratii lor internationalisti rusi a acumulat un potential de ura fata de oranduirea de stat rusa si nazuia sa aprofundeze revolutia”.

Situatia economica si financiara a tarii a fost foarte grea.

Si evreii, inclusiv milionarii din strainatate, participa activ la imprumutul “Libertatea”. Evreii se inscriu activ in partidele de stanga si de centru. Partidul etnic Bund, aliat al bolsevicilor si promotor al ideii de autonomie evreiasca, se bucura de un succes deosebit.

La Petrograd si Moscova creste numarul populatiei evreiesti, aceasta ajungand la 50.000 si, respectiv, la 60 000. Se intorc ca revolutionari numerosi evrei din America (Trotki, cu un pasaport american) si Anglia.

Multi dintre ei vor ocupa pozitii-cheie, in administratia bolsevica – Volodarski, Uritki (fondatorul CEKA, viitorul NKVD), Larin (artizanul economiei comunismului de razboi), fratele lui Sverdlov, Veniamin, alti camarazi de lupta ai lui Lenin si Trotki.

Soljenitan releva ponderea foarte mare a evreilor in toate partidele politice care in anul 1917 au fost preocupate de “aprofundarea revolutiei” – cele ale bolsevicilor, ale mensevicilor, ale socialist-revolutionarilor (eseri).

In vara anului 1917 evreii au avut un mare succes in alegerile locale – la Moscova, Minsk, Saratov si alte orase ei au ajuns in conducerea dumelor locale.

Creste ponderea lor in Sovietele de Deputati ale Muncitorilor si Soldatilor (SDMS) in pofida faptului ca in randurile lor nu se gaseau nici soldati, nici muncitori. Prezidiul Comitetului Executiv Central al SDMS al Rusiei, principalul organ al puterii din tara, numara noua evrei si doar un singur rus.

Potrivit surselor evreiesti, incepand cu luna mai, din cei 30 de membri ai Comitetului Executiv al Sovietului de Deputatilor al taranilor doar trei erau tarani, iar sapte evrei.

Acest lucru batea la ochi si provoca o reactie de nedumerire printre masele de oameni. Mai mult, evreii continua sa poarte pseudonime rusesti: Sverdlov (Esua), Kamenev (Rosenfeld), Zinoviev (Radomislski), Steklov (Nahamkis), Larin (Lourie)… Oamenii se intrebau: de ce oare? Deoarece acesti revolutionari nu mai aveau nevoie sa se ascunda de puterea tarista ca inainte.

Soljenitan subliniaza caracterul antinational si antirus al Comitetului Executiv Central al Sovietului din Petrograd, dispretul demonstrativ al acestuia fata de istoria rusa.

Aceasta orientare este sustinuta si de Guvernul Provizoriu, desi acesta este compus preponderent din rusi. El sustine continuarea cu orice pret a razboiului, punand interesele aliatilor pe primul plan.

Autorul aduce o marturie interesanta: inaintea Revolutiei din Februarie, antisemitismul in Rusia nu se observase, cu exceptia regiunilor cu ghetouri evreiesti.

Dupa revolutie, insa antisemitismul creste din ce in ce mai mult. Populatia este revoltata, vazand peste tot oratori si agitatori evrei si constatand ca ei ocupa pozitii privilegiate in viata (nu stau la coada dupa paine, merg cu limuzinele etc).

Din ce in ce mai des se aud lozinci: “Jos cu jidanii!”.

 Evreii incep sa fie batuti, spre septembrie multe dintre magazinele si dughenele lor fiind devastate. Pogromuri popriu-zise nu au existat insa.

Evreii renegati au trecut la bolsevism

Evreii din randurile bolsevicilor, releva Soljenitan, au fost evrei renegati, adica cei care au rupt-o cu comunitatea si oranduiala lor traditionala.

La randul lor, rusii din bolsevism au fost renegati si ei, adica cei care au rupt-o cu traditiile propriului popor.

Ei au fost, de fapt, antirusi si antiortodocsi. Exemplul caracteristic, Lenin. Din intreaga literatura rusa el n-a insusit decat pe revolutionarul Cernisevski, pe satiricul Saltikov-Scedrin, pe liberalul Turgheniev si pe denuntatorul tarismului, Lev Tolstoi.

El a urat istoria rusa si Volga unde a crescut. In pofida faptului ca era metis, el este un fenomen rusesc, strain insa de spiritul rus.

 Dar nu putem sa ne dezicem de el, spune scriitorul. In ceea ce priveste evrei-renegati, la Congresul Partidului Social-Democrat din Rusia (PSDR), partid bolsevic, care s-a tinut in 1907 la Londra, din totalul de 305 delegati, 160 erau evrei. In vara 1917, la Congresul al Vl-lea al aceluiasi partid in CC au fost alesi 11 membri din care cinci erau evrei – Zinoviev, Sverdlov, Uritki, Sokolnikov si Trotki. Insa evreii nu au fost uniti. Kamenev si Zinoviev s-au pronuntat impotriva insurectiei armate a bolsevicilor.

In schimb, Trotki a fost singurul lider atotputernic, geniul loviturii din Octombrie (Lenin se ascundea si nu s-a manifestat nicidecum in acel moment istoric).

Imediat dupa victoria bolsevicilor, Lenin a folosit potentialul evreilor din ghetouri, unde ei nu s-au mai intors, substituind pe aceasta cale pe functionarii de stat rusi care sabotau puterea bolsevicilor.

Un citat a lui Lenin: evreii “au facut un mare serviciu revolutiei”.

 Din primele zile bolsevicii i-au chemat pe evrei, pe unii, pentru posturi de comanda, pe altii, pentru munca executiva in aparatul sovietic. Si foarte multi au venit imediat.

Si multi dintre ei nu erau membri de partid. A existat si un simplu calcul practic, “insa fenomenul a fost de masa”, remarca autorul.

Soljenitan citeaza si un autor evreu, Sapiro: “Mii de evrei s-au indreptat spre bolsevici, vazand in acestia pe cei mai hotarati aparatori ai revolutiei, internationalistii cei mai de nadejde.

Si evreii au fost prezenti din abundenta in straturile inferioare ale structurilor de partid”. Inaltul grad de organizare a comunistilor a fost asigurat in mare masura de comisarii evrei.

Puterea comunista s-a certat cu evreii

“Incepand cu finele anilor ‘40 ai secolului XX, se arata in carte, cand puterea comunista s-a certat cu evreimea mondiala, aceasta participare furtunoasa a evreilor la revolutia comunista a inceput sa fie trecuta sub tacere din prudenta, sa fie tainuita – atat de catre comunisti, cat si de catre evrei, iar incercarile de a reaminti acest lucru au fost calificate din partea evreimii drept un antisemitism extrem”.

In acest context, unul dintre autorii israeleni, Tirulnikov releva: “La inceputul revolutiei evreii au servit drept baza a noului regim”. Presedintele tarii a fost evreul Iakov Sverdlov, ministrul de Razboi, evreul Trotki (Bronstein). Alte exemple: Moscova era condusa de Zinoviev; Petrogradul – de Kamenev, Internationala sindicala – de Dridzo-Lozovski, Komsomolul – de Oskar Rivkin etc.

Tot anturajul lui Trotki, un internationalist convins si un evreu-renegat, a fost compus exclusiv din evrei. Departamentul CK pentru combaterea speculei a fost alcatuit, de asemenea, numai din evrei.

Evreii, precum Sverdlov, Brodski, Uritki, Gordon, Drabkin au jucat un rol activ in sabotarea si desfiintarea Adunarii Constituante (ianuarie 1918), unde bolsevicii au avut o slaba sustinere.

Autorul aduce zeci de nume ale liderilor bolsevici de la Moscova (Rozalia Zalkind-Zemliacika, Lazar Kaganovici si altii), de la Odessa (Gamarnik), din Belorusia etc. cu numele evreiesti.

Cunoscutul scriitor rus Vladimir Korolenko a remarcat in Administratia Kremlinului “abundenta de figuri evreiesti, ceea ce 1-a frapat”.

  Ziua.ro

luni, 18 august 2014

Nae Ionescu despre Rusia

Ce spunea Nae Ionescu in anul 1932, despre relatia cu Rusia!

 
 
 
 
 
 
1 Vote

Nae Ionescu
De când se vorbeşte de tratativele cu Sovietele pentru încheierea unui pact de neagresiune, a început să reapară în presa noastră, în o parte a ei cel puţin, acea nesfârşită serie de clişee aşa zicând premonitorii, mergând toate înspre aceeași încheiere categorică: nici o legătură, nici o discuţie cu „bolşevicii”, aceşti criminali ordinari, etc.
Atitudinea aceasta e cel puţin ridicolă. Căci lăsând la o parte chestiunile letigioase dintre Rusia şi noi,  – litigioase cel puţin în părerea lor,  – nu e mai puţin adevărat că Uniunea Republicilor Sovietice e un stat de 150 de milioane locuitori, şi încă un stat în hotarul nostru. Nu e însă ridicul să ne închipuim că vom putea noi ţine la infinit în carantină pe un vecin care administrează mai mult de jumătate din întinderea Europei, şi încă partea cea mai bogată?
Şi presupunând, prin imposibil, că am putea să o facem. În ce scop? Şi cu ce perspective? Atitudinea noastră ar fi îndreptăţită oarecum, dacă am şti că actualul regim e pe punctul să cadă, şi să fie înlocuit sau cu un regim rus care ne-ar conveni nouă, sau cu un regim… european care ar lua în exploatare colonială Rusia.
Regimul rus care să ne convină nouă, nu-l prea vedem. Nu ne-a convenit Rusia ţaristă; nu ne-a convenit Rusia lui Miliukov şi a lui Kerenski; nu ne convine republica lui Stalin. Putem noi aştepta ceva mai bun?
Şi, în definitiv, ce ne repugnă în actualul regim? Ar fi, să spunem, un împiediment pragmatic-politic. Sovietele nu vor să ne recunoască drepturile noastre asupra Basarabiei. Asta nu e serios. Drepturile noastre asupra Basarabiei nu pot forma un obiect de discuţie. Pentru că sau Rusia vrea să meargă la Constantinopol pe la gurile Dunării, şi atunci nici un regim – oricare ar fi el – nu ne va respecta drepturile asupra Basarabiei, chiar dacă ele ar fi recunoscute prin douăzeci de tratate; sau Rusia renunţă la planurile Împărătesei Caterina, şi atunci Basarabia nu mai are nici o însemnătate pentru ea. Recunoaşterea protocolului Basarabiei este încă, precum se vede, o chestiune de politică externă rusească şi nu una de regim intern. Iar dacă e vorba de politică externă, mai uşor ne putem înţelege cu un regim actual care socoteşte Rusia drept o ţară eurasiană, decât cu un regim „civilizat” „occidental”, care ar urma tradiţia concepţiunii petrinice.
Impiedimentul moral? Nu putem sta de vorbă cu oamenii care au distrus, au jefuit şi au omorât? Asta doar ca să râdem. Noi ne mai aducem, doar, aminte de o Europă întreagă care pentru motive analoage nu voia, acum 100-150 de ani, să stea de vorbă cu Franţa! Şi pe urmă, cine suntem noi să aruncăm această bulă de excomunicare, atunci când nici un alt stat european nu o mai face?
Ar mai fi, desigur, împiedimentul principial politic, republica sovietelor reprezintă o formulă revoluţionară cu care nu voim să avem de a face; tratativele cu Ruşii însă, ar putea înlesni propaganda lor la noi: şi asta ar însemna „bolşevizarea” noastră. Am impresia că ideile noastre despre stările din Rusia sunt totul neclare.
Ruşii au făcut revoluţie. Au făcut-o însă nu numai pentru ei, ci pentru noi toţi. În acelaşi fel în care la 1789 Francezii au făcut o revoluţie pentru toată lumea. Probă că e aşa e faptul că, în afara de Rusia, pretutindeni astăzi în lume regimul capitalist-burghez trece printr-o gravă criză; şi o criză nu trecătoare, de îndată ce ţări ca Anglia sunt de părere că vechea structură capitalist-burgheză trebuie părăsită.
Rusia a făcut deci revoluţia. A început-o adică. Şi de atunci, de 15 ani, caută întruna formula convenabilă. Bolşevism? Nu. Bolşevicii nu mai sunt de mult la putere; şi republica sovietelor nu mai e de mult bolşevică. Inerţia face ca anumite formule bolşevice să fie încă astăzi în circulaţie. Inerţia şi anumite necesităţi de oportunitate tactică. În fond însă, perioada romantic-revoluţionară, cu ideologii ei, cu „doctrina” ei scoasă de-a-dreptul din cărţi, s-a închis de mult. În Rusia se caută astăzi, cinstit, patetic de cinstit, şi cu mijoace adesea impresionante, o nouă formulă de viaţă. Care va fi aceea? Dumnezeu ştie. Se poate spune însă că ea nu va fi cea comunistă – sau cel puţin că nu va fic ea comunistă a manifestului comunist şi nici a internaţionalei a treia. În aşa măsură încât bieţii comunişti din afara de Rusia apar astăzi – faţă de actualul stadiu al revoluţiei ruseşti – ca nişte naivi care luptă în slujba unei cauze pierdute.
Primejdia comunistă – care era o primejdie întru atât întru cât urmărea realizarea unei formule artificiale, livreşti în simetria ei geometrică – a trecut de mult. Ea nu mai e valabilă decât în ţările îngust reacţionare, care se închid cu încăpăţânare prefacerilor fireşti ale vremii. Rusia comunistă a trăit. Rusia e o ţară în revoluţie, pur şi simplu. Dar în revoluţiile sunt astăzi toate ţările mari ale Europei. Vă închipuiţi, poate, că în fond revoluţia e mai puţin la ordinea zilei în Anglia sau în Germania decât în Rusia? Nu. Diferenţa e numai în formă. Împrejurările impunând celei din urmă metode mai radicale. Dar atât. Refuzăm noi însă, să trătăm cu Anglia sau cu Germania? De ce, atunci boicotul acesta pronunţat împotriva Uniunii Republicilor Sovietice?
Suntem naivi,  – sau ce suntem?
6 ianuarie 1932 

joi, 14 august 2014

Liliana Lacatusu


Citesc pe fb aproape in fiecare zi articole de tipul,noi romanii suntem urmasii dacìlor,noi romanii suntem urmasii lui Stefan cel Mare,a lui Horia si citind asa ma intrebam oare ce vor scrie sì spune urmasìi nostri despre noi .Imi imaginez ca sunt o stafie sì asist la o lectie de ìstorie peste o suta de ani ,intr-o clasa cu elevi frumosi si isteti,cu un dascal pe masura ,ei ne studiaza pe noi ceì de astazi,oare ce vor spune?Sigur vor spune stramosii nostri erau buni la informatica si se certau de mama focului pe canalele de socialìzare si imi imaginez un elev mai istet care intreaba:-Domnule profesor,dar de ce se certau,ce idealuri,ce necazuri ai framanta?La care pròfesorul va raspunde:-Ba,nimenì nu a inteles pana acum.Dar doua lucruri bune le lasam urmasilor,vor avea putin de studìat la istorie si vor consuma putina hartie .Dar cand vor studìa eroii?Eroi au fost printre noi ,in primul ,in al doilea razboi mondial si nu demult in 89.Durerea va fi cand urmasii nostri vor intreba,de ce s-au jerfit ei?

  • Ţie, lui Lili Craciun, lui Virgil Iordache şi altor 13 vă place asta.
  • Virgil Iordache Foarte frumos, este un adevar pe care multi se fac ca nu-l vad!
    3 ore · Îmi place · 2
  • Aura Sandu Draga Liliana , vor spune despre noi ca nu am avut coloana vertebrala si ne-am batut joc de viitorul lor , asta vor spune urmasii nostri , in Bucuresti este un cimitir cu trupurile tinerilor cazuti in '89 , adevarul poate nu il vom sti nici noi si nici...Vezi mai mult
    1 oră · Îmi place · 1
  • Liliana Lacatusu Aura,ai dreptate.Eu detest falsitatea si ma detest si pe mine cand falsitatea ma mai cuprinde,cred ca 90% din populatiea Romaniei in 89 a fost bucuroasa cand Ceausescu a cazut si toti ne identificam cu eroii cazuti in Piata Universitatii,ei nu stiau de lovitura de stat,de tradari ,au iesit cu mainile goale si sigur nu isi imaginau ce va urma.Daca Romania dupa 89 ar fi avut un alt traseu si ar fi ales strada justa iti garantèz ca toti am fi frati ,rude,cumatri cu cei morti acolo,dar sunt multi care in loc sa continue lupta lor ai acuza.Oamenii buni si inocenti,puri isi dau viata sa va fie clar,javrele raman pentru a se inmulti si de multe ori devin exemple .
  • Horia Grancea Eu cred ca vor invata ca dupa al doilea razboi marile puteri au imartit Europa la taraba de la Yalta si noi a trebuit sa devenim comunisti desi nu asta am dorit vreodata. Dupa ce ne-am obisnuit cat de cat cu acest sistem mai marii lumii au considerat ca trebuie schimbat iar ... au intrat in joc savante inginerii financiare si geopolitice care au anihilat tot efortul de construire a unei economii nationale. Iar dezbinare care spui tu ca nu ii se va gasi cauza ... este foarte clara si evidenta ! Dezbina si cucereste a fost o tehnica veche dar inca valabila... acum dezbinarea se face prin manipularea media iar cucerirea prin savante inginerii financiare. 
    Daca va fii sa fie asa cum spui tu ... ca cei din viitor sa nu inteleaga cauzele dezbinarii noastre inseamna ca maneva anihilarii noastre ca popor va reusi 100% si cei care au infaptuit-o vor fi inca la conducere iar urmele crimei, sterse definitiv din istorie.
    2 minute · Îmi place · 1

luni, 11 august 2014

Inca mai cred

Inca mai cred ca exista oameni harnici, cinstiți si competenți care sa poată rezista in fata greutăților si lipsurilor, dar si in fata tentației corupției fara sa faca cel mai mic compromis.

Inca mai cred ca exista oameni care isi pot iubi țara si poporul din care fac parte, fără sa urască alte popoare si alte tari, fără sa alunece pe panta extremismului si a violentei.

Inca mai cred ca exista oameni care sa ii poată iubi pe cei de același neam cu ei atât de mult încât sa poată trece cu vederea unele mici divergente de opinie, reale sau abil induse prin manipulare de către cei care știu atât de bine sa dezbine pentru a conduce.

Desi au trecut 25 de ani, inca nu ma pot obișnui cu modul in care televiziunile aservite diverselor grupuri de interese economice si politice, se ataca reciproc, si antrenează in luptele lor interne oameni creduli si nevinovați. In tot razboiul asta mediatic se minte cu nerușinare de o parte si de alta, se manipulează făcându-se apel la cele mai curate sentimente care se transforma in marfa pe taraba media.
Nu am văzut la niciun post o abordare realista a unui personaj politic, dacă respectivul este din tabăra proprie i se ascund toate defectele si se pun pe tapet doar calități, dacă este din tabăra adversa... invers.
Ma doare sufletul văzând cat de ușor pica oameni cu o bogata experiență de viata in capcanele manipulării, cat de usor inghit pe nemestecate tot ce “s-a spus la televizor”....
si cel mai rău ma doare ca nu știu cum sa fac sa ii ajut.

Cum sa le explic ca suntem un popor întreg si ca înainte de orice ar trebui sa avem grija păstrarea si exploatarea avuției naționale în interesul poporului nostru si nu al altora, cât si conservarea integrității ființei naționale sub aspect fizic cultural si spiritual...


Cum sa le explic ca interesul național este important, si nu faptul ca tin, sau nu tin cu un presedinte vremelnic instalat, sau cu un un partid, sau ca agreează sau nu monarhia ... toate astea nu ar trebui sa ne dezbine nici măcar cat simpatia pentru o echipa de fotbal sau alta.

Inca mai cred ca treptat toate astea vor fi înțelese de cat mai multi si manipulatorii vor rămâne cu minciunile pe taraba.