STOP manipulării
Din ciclul "vom gândi și vom fi liberi"
Pagini
(Mutați în ...)
Argument
Tehici de manipulare
Culorile in politica
Prof. Acad. DINU C. GIURESCU - Avertizeza
Scenariile unui colaborator al Securitatii
România trebuia lichidata înaintea Iugoslaviei
Ion Iliescu, un Henric al IV-lea
Cele trei coloane ale culturii recente
"Generatia mea a crezut în umanizarea socialismului"
Colapsul economic al Argentinei
Manipularea prin montaj film
Manipularea si controlul mintii - Dezvaluiri
Teoria conspiratiei
Din istoria contraspionajului romanesc
Despre REVOLUTIE
Istorie si manipulare
Istorie si manipulare - inceputuri -
Mostenirea clandestina
Dictionar de erori logice
Trezirea 1
Trezirea 2 si 3
▼
marți, 11 martie 2014
Gen. Chelaru la 6TV
Horia Grancea
https://www.youtube.com/watch?v=XqgLcip2AgI
Generalul Chelau la 6TV. Romania reala 06.03.2014
youtube.com
Generalul Chelau la 6TV Romania reala 06.03.2014 Facebook: Generalul Chelaru
Îmi place
·
·
Distribuie
·
7 martie la 22:27
în
Bucharest
Văzută de 37
Lui
Dimakos Florin
îi place asta.
Horia Grancea
Olivia Sena
, iata o alta parere despre Ucraina mult mai avizata decat a mea ... seamana ? Sa stii ca abia azi am vazut filmul
7 martie la 22:40
·
Îmi place
Dimakos Florin
Interesanta discutia, dar nu apare la televiziuni mari pentru ca deranjeaza asemenea discutii.
8 martie la 23:41
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
Horia
, desi acest om, responsabil, la propriu si figurat, repetà "atentie" el însusi, eu vreau sà atrag si atentia noastrà asupra faptului cà e vorba de un profesionist de nivel, format pentru apàrarea patriei în epoca SOCIALISTÄ. Care era ultra-ceausistà. Existà patriotism si existà nationalism ceausist, ca si nationalismul stalinian (nu stalinist) care sunt paranoïde. Vezi si NaZional Socialismus, cu patriotismul sàu.
9 martie la 03:41
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
"România de la ràsàrit de Prut..." venant de la part d'un militaire c'est une déclation de guerre !
9 martie la 03:42
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
Mic güvecs balcanic de douà ore. Am obosit de atâta bizantinism contemporan.
9 martie la 05:13
·
Îmi place
Horia Grancea
Nicolas Alionesco
, da ...pare interesant punctul tau de vedere, din pacate nu il intelleg pana la capat. Nu inteleg prin ce anume se caracterizeaza patriotismul ceausist mentionat de tine ... poti sa detaliezi ?
9 martie la 22:45
·
Îmi place
Steluta Ion
Prin faptul ca presedintele Romaniei era, la acea vreme, Nicolae Ceausescu - un personaj dintr-o tara modesta care si-a permis sa sfideze FMI-ul, care ii ceruse restituirea anticipata si integrala a imprumutului sperand ca Ceausescu nu o va putea plati , iar FMI ar fi indreptatit sa puna presiuni asuppra Romaniei. Dar daca Ceausescu a platit, i-au pus la cale o revolutie sangeroasa si o moarte napraznica.
9 martie la 23:11
·
Îmi place
·
2
Nicolas Alionesco
Patrie, patriotism, patrimoniu, natie, nationalitate, nationalism, cetate, cetàtean, civism, suveranitate, etnie, tribalism, etnocentrism s.a.m.d..
Interes national !
Acceptia modernà si actualà are drum lung în spatele ei. Ea este culturalà, prin esentà, într-un sens foarte bine definit de Claude Levy-Straus (Culture et histoire, comunicat la UNESCO).
Voi încerca sà rezum, càci nu voi putea scrie o carte cu tot ce am asimilat si obtinut prin experientà, iar ce am de spus nu este scos din nici un manual (nici màcar mai multe).
Admisibil sau nu, omul este fiintà istoricà. Cà o recunoaste sau nu, românul este fiintà istoricà. Istoria e prima patrie a fiecàruia. În Antichitate cuvântul desemneazà locul unde sunt îngropati pàrintii, stràmosii. Nu mà voi servi de concepte ca "stat (dac) centralizat", càci sunt nu numai anacronice, ci pur ideologice.
Si asta ne aduce la ideologie, patriotism ideologic, patriotism fixat prin lege si chiar obligatiile cetàtenesti, care sunt ratasate unui stat. STAT-ul e o notiune modernà, hegelianà (e filosoful care a consacrat-o în mod definitiv prin elogiul unui stat în continuà modernizare si chiar model, statul german). Karl Marx era neo-hegelian si nu a stat deloc pe gânduri când a avut de definit ce are de fàcut clasa muncitoare ("purtàtoare de ideal revolutionar" si reprezentant mesianic al POPORULUI, natiunii e tutti quanti). El încredinteazà gestiunea intelectualà a noii situatii istorice STATULUI. Aici iesim dintr-o schemà clasicà, dar veche si inconfundabilà : "L'Etat c'est moi" (Louis XIV : Statul sunt eu, regele, monarhia etc.). Tot ceea ce reunea un popor, o natiune, o etnie (expresie recentà, care duce la etnocentrism... radical) suferà un transfer abstract càtre STAT, care recupereazà ipso facto, clasa muncitoare, poporul, natiunea si totul pe cont propriu. Istoria civilizatiei devine o istorie a STATULUI (în serviciul poporului, clasa muncitoare, apoi apare - via DEMOCRATIA REPREZENTATIVA, care este o altà recuperare sui generis, pe contul noii orânduiri - de tip englez, càci celàlalt pàrinte al socialismului era Engels era englez, de culturà britanicà -, apoi apare CC, secretarul general si tot tacâmul). Socialismul revolutionar era NE-patriotic si cosmopolit, càci internationalist, atentie !!! Pentru exemplu, socialismul a fost multà vreme respins de càtre PATRIOTI, càci antinational, nepatriotic si, am zis, cosmopolit. Chiar evreiesc, jidovesc etc. Iosif Stalin ràsuceste gâtul acestei idei internationaliste (care decreta prin Internationala socialistà pachete de idei... revolutionare; mic exemplu, 8 Martie, Ziua INTERNATIONALA a femeii samd. Si hotàràste în congres exceptional al CC al URSS (Uniunea tuturor tàrilor sovietice) : SOCIALISMUL INTR-O SINGURA TARÄ !!!!! Iar când URSS este atacatà de Germania hitleristà, el nu cere poporului (sovietic) apàrarea Uniunii, ci a PATRIEI (desigur, socialiste, cum altfel). Viziunea ràzboinicà modernà - da, ràzboinicà (vezi si ideologia PATRIOTICA làsatà de Comuna din Paris, dupà 1870, antiprusacà) pàtrunde si devine sâmbure al socialismului... cosmopolit internationalist.
*
Concluzie, deloc pripità si telegraficà, totusi : cu atâta "evolutie" socialistà, purtatà ca un baston de maresal în ranita de soldat al socialismului revolutionar (vezi Napoleon si bonapartismul) Nicolae Ceausescu, sau chiar si Ion Iliescu, nu aveau nici o dificultate sà proclame clar, ca orice monarh : "L'Etat, c'est moi !" Se stie, fàrà glumà, sentimentul (rezidual) monarhist e foarte puternic la românii (patrioti) desi foarte putini mai stiu de ce si cum. Existà o memorie a fiecàrui NEAM, care se numeste istorie.
acum 23 de ore
·
Editat
·
Îmi place
Horia Grancea
Nicolas Alionesco
desi la prima intrebare nu am primit raspuns ... lasi senzatia ca te temi sa iti expui in public convingerile ... si cauti cai ocolite ... Asa zisul tau raspuns imi sugereaza o alta intrebare dupa etnie si tribalism ar urma familia ... pe ea de ce nu ai mentionat-o ? In opinia ta etnia tine de trib sau de familie ? mai exista azi triburi in tarile civilizate ?
Iti spun drept asocierea facuta de tine prin enumerarea etnie, tribalism imi suna a manipulare negativa contra etniei care in acest context pare ceva desuet primitiv chiar barbar... Nu stiu daca asta era si intentia ta dar eu asa decodific.... gresesc ?
acum 23 de ore
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
Horia Grancea
, nu ai cetit telegrama mea. Da, nu mà omor sà spovedesc condamnati la moarte, e convingerea mea.
acum 23 de ore
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
Nu gresesti, în rest, da civilizatiile moderne sunt bine minate de tot felul de tribalisme, etnocentrismul e un challenge al sec. XXI.
acum 23 de ore
·
Îmi place
Horia Grancea
da ... initial se termina la cuvantul tribalism ... ma uit acum ...
acum 23 de ore
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
Nu mà tem de convingerile mele, care sunt complexe, complicate si care NU PRIND în contrast cu socialismul rezidual, bine orchestrat si perpetuat în Europa de Est. Bizantinismul care a dat nastere Marei schisme e mereu de actualitate.
acum 23 de ore
·
Nu-mi mai place
·
1
Nicolas Alionesco
Si ca sà spun exact ce gândesc, bine definit : e nevoie de IDEI simple de tot, clare, pe întelesul tuturor si de interes general. Excesul de inteligentà inflationistà si buboasà din România, dublat de febrà moralà militantà sunt COMPLET INUTILE. Dovadà, marasmul general si haotic care và înconjoarà. Astept înjuràturi bine simtite.
acum 23 de ore
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
Etnia, etnologie, etnocentrism, sunt concepte prea recente ca sà putem afirma càtre ce nou continent navigheazà sau deriveazà. Nu cred cà familia (cea de origine iudeo-crestinà) are mare lucru de-a face cu etnia. Familia e un concept filosofic, fixat prin LEGE (deci metafizic si cu ràspuns în absolut - care LEGE acum ?, oricine îl întreabà pe Moïse, stie ce este LEGEA), iar etnia, e un concept istoric concret, adeseori strict geografic si care adesori se fereste de LEGE, de verificàri de tip jus sanguinis, in favoarea unui jus soli sàrac de continut si fàrà mare apel la tara pàrintilor, a stràmosilor VATERLAND.
acum 23 de ore
·
Editat
·
Îmi place
Horia Grancea
OK ! am citit tot si am inteles, scuze pentru comentariile facute doar la o parte din postare !
acum 23 de ore
·
Editat
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
Am convingeri foarte solide, complicate, confruntate mai ales în universul europeean (nu voi zice universitar ca sà nu jignesc semi-doctii de serviciu), dar deloc cel socialist, plus 33 de ani de experientà intelectualà si practicà în afara "socialismului bine aplicat". Sunt deschis oricàrui tip de dialog, dar sunt sàtul de concluzii foarte filosofice ca "dute-n pizda mà-tii", mai ales cà, asa cum o spun adeseori, pe întelesul oricàrui grobian patriot, "eusuntunromâncareauitatdeundeaplecat".
acum 23 de ore
·
Îmi place
Horia Grancea
Nicolas Alionesco
, fii linistit in privinta injuraturilor ... fac tot ce pot in privinta asta stii bine. Fac tot ce pot ca sa las fiecariu dreptul de a-si sustine propriile idei atat timp cat nu inceraca sa le impuna altora prin repetari obsesive sau alte metode.
acum 23 de ore
·
Îmi place
Horia Grancea
Revenind la subiect vreau sa spun ca nu iti impartasesc convingerea ta care spune ca ...
Nu cred cà familia (cea de origine iudeo-crestinà) are mare lucru de-a face cu etnia.
Si fără sa urmaresc ca arat ca eu am dreptate si tu nu ... imi spun si eu părerea mea ...
Eu vad o strânsă legatura intre etnie si familie iar aceasta legatura e data in principal de LIMBA MATERNA.... apoi vin restul de valori specifice etniei care se transmit prin familie: religie si alte obiceiuri.
acum 23 de ore
·
Editat
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
Am avut nu demult, în alt grup, o discutie fantastic de interesantà, si plinà de insulte (cel putin douà sute), dar interesantà. Era vorba de filosoful Althusser. Pentru un elev bine format la ieslea socialistà e clar cà Democrit, Aristotel, Pitagora, Heraclit samd, erau toti PRE-MARXISTI undercover, dar pentru un occidental cu cunostinte pânà la genunchiul broastei e caz de nedumerire si haz. Totusi, un "gânditor" francez, Louis Althusser (vezi si pe google) reia gândirea europeeanà si o "converteste" la... marxism-socialism (asta prin 1975-1980). Nu îndràzneste sà depàseascà Spinoza în arheologia lui si morala secolului luminilor, dar e un "mare pas... ÎNAPOI" (back to... USSR, cum zic rockerii). Louis Althusser si-a asasinat sotia (tovaràsa de viatà) în urma unor confruntàri intelectuale, si a fost internat (prin bunàvointa presedintelui Mitterand), apoi a fost declarat "iresponsabil", de càtre justitia unui guvern... socialis francez (sic). Emblematic, nu ?
acum 23 de ore
·
Editat
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
Tot socialistilor francezi li se datoreazà o formulà devenità celebrà : "Responsable, pas coupable !" (Géorgina Dufoix, ministre scialiste).
acum 23 de ore
·
Nu-mi mai place
·
1
Nicolas Alionesco
Bine, am spus cà etnie mà trimite pe mine la "etnologie", e ceva nou, dar a învàta o limbà, "maternà" sau nu, poate fi de altà naturà. Recent, cà tot citesc despre "latina care era sau era limba românilor", am spus cà toate legiunile romane, era formatà din tot felul de ETNII (ca si la GRANDE ARMEE de Napoléon), dar avea liant comun limba latinà. Ca si actuala LEGION ETRANGERE, unde identitatea de origine dispare în LEGIO, PATRIA NOSTRA, iar limba militarilor este absolut limba francezà.
acum 22 de ore
·
Editat
·
Îmi place
Horia Grancea
Nicolas Alionesco
, nu stiu daca ai vazut comentariul pe care l-am facut ceva mai devreme la sondajul despre eventualul razboi contra Rusiei ...
Spuneam acolo ca orcui ii este evident ca niciun om intreg la cap nu doreste razboi...deaceea intainte de orice declansare a unui razboi sau intrarea in razboi se face o imensa manipulare, iar cum orice manipulare trebuie sa se lege de un sentiment in acest caz se merge pe sentimentul patriotic. Manipularea prezinta razboiul ca unica solutie iar pe cei care i se opun ca fiind lasi tradatori etc ...
Si acum fac legatura cu ceea ce remarcasei la Stalin rasucirea ideologica de la internationalism inainte de intrarea in razboi la nationalism ... evident pentru a putea declansa propaganda de sustinere a razboilului. Si iata cum avem doua forte opuse manate de aceeasi ideologie national-socialista
acum 22 de ore
·
Editat
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
E important sentimentul identitar. În filmul Dictatorul, dacà îti amintesti, la începutul filmului micutul Chaplin e soldat care luptà pentru patria germanà, desi este evreu. Atrag atentia ta asupra SERVICIULUI MILITAR care a constituit scoala patriotismului modern, ràzboinic, nu zic, dar formator IDENTITAR, asa cum ziceam.
acum 22 de ore
·
Editat
·
Nu-mi mai place
·
1
Nicolas Alionesco
Da, eu si cu tine vom fi mereu de acord, si nu prin complezentà, ai remarcat cà de obicei intervin în mod pacifist (desi e plin de spirite belicoase pe aici). Da, citisem si sunt de acord, am citit undeva cà noi românii nu putem tine cu tàtarii (Crimeea) si am zâmbit. Propaganda de ràzboi e veche de când oameniii se bàteau cu bâta. Ia vezi, ALL BLACKS, cum îsi umflà muschii înaintea oricàrui match de rugby !
acum 22 de ore
·
Editat
·
Nu-mi mai place
·
1
Nicolas Alionesco
Admit mereu cà sursele de informatie pot diferite, nu toti am fàcut aceleasi scoli etc., si România seamànà putin cu Libanul (analogia se opreste aici), tarà unde dupà ce toti copiii care fàcuserà scoalà peste tot în lume s-au întors acasà si au "aplicat" cunostintele dobândite în stràinàtate. Pe pielea poporului si cu arme, tot din stràinàtate
acum 22 de ore
·
Editat
·
Nu-mi mai place
·
1
Horia Grancea
Nicolas Alionesco
...tu spui ca...
Atrag atentia ta asupra SERVICIULUI MILITAR care a constituit scoala patriotismului modern, ràzboinic, nu zic, dar formator IDENTITAR, asa cum ziceam....
Parerea mea e alta... Sentimentul identitar nu se transmite prin armata ci prin familie. In armata se face doar propaganda si manipulare.... negativa sau pozitiva de la caz la caz.
acum 22 de ore
·
Editat
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
Fie, de facto. Dar serviciul militar (care e un serviciu pro patria) era un moment de asimilare nationalà important. Incontestabil. Îti dau un exemplu, mititel ca buturuga micà (eu am fàcut serviciul militar în Ro la "trupà", poate tu la TR, îmi spui dacà gresesc): la sosirea în cazarmà tiganii erau considerati ca "bun de nimic" si trimisi în diverse servicii de intendentà, la bucàtàrie, gràdinà, la porci, la cai. Toate aceste locuri deveneau un loc de chiul de unde se "fenta armata". am spus-o de atunci, acest "inegalitarism" pozitiv si discriminatoruuiu crea cetàteni de zona a doua. Doar în conditii de egalitate în serviciul PATRIEI, poti revendica cu adevàrat calitatea de patriot de drept. Avem mult de învàtat si de la altii, în Franta cine a servit patria, este francez prin sângele vàrsat si juràmântul pe drapel. Iatà de ce sunt antietnocentrist. E un risc. Sub ce concept ne regàsim împreunà - recte solidaritate NATIONALÄ - fiindcà sunt blond si cu ochi albastri, sau fiindcà SERVESC PATRIA, sà tràiti !???
acum 22 de ore
·
Editat
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
Am spus, vreau idei clare si simple. Vrei pasaport românesc si esti român, drepti ! Si sà stii sà strigi si sà o faci, la nevoie : SERVESC PATRIA SI ACEST PAMÂNT !
acum 22 de ore
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
Toate ceste derive, ipocrite si absurde, cu "cetàteni români" care sunt "rrom" în România, "român" dincolo de frontiere, si tigani (borâti) în ochii "rumânului", sunt total anti !
acum 22 de ore
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
Iar UDMR nu are ce càuta în Parlament, e o cotcàrie care deregleazà încà odatà busola politicii de stat, mai ales fiindcà se poate crea un minister pentru minoritàtile nationale, deoarece nu suntem în Irlanda de Nord.
acum 22 de ore
·
Editat
·
Îmi place
·
1
Dimakos Florin
Sa nu uitam ca Chaplin avea gandire anarhista in sensul ideologic.
acum 22 de ore
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
Da,
Florin
, si ? Era si curvar, ca Stefan cel Mare. Tinea cumva cu evreii care fàcuserà ràzboiul, ca si subofiterul Adolf Aloïs Hitler, în armata germanà ?
acum 22 de ore
·
Îmi place
Nicolas Alionesco
Am scris despre filmul Dictatorul, nu despre Michael Moore, regizorul. Nici despre Cei trei muschetari si rolul lor în Noaptea Sfântului Bartolomeu.
acum 22 de ore
·
Îmi place
Dimakos Florin
Pentru mine Chaplin este unul dintre cei mai mari actori de comedie prin temele abordate atat de profunde din societate, pe care a stiut sa le vada rezolvarea intr-un mod umorisitc. Eu de cativa ani rezonez cu ideile socialismului libertar sau a anarho-sindicalismului.
acum 22 de ore
·
Îmi place
·
1
Nicolas Alionesco
Nimc împotrivà. Eu am evocat un simbol. Dacà vrei sà îti povestesc ceva frumos, filmul lui Jean Renoir, "La Grande illusion", e o încântare. Eu am fost chiar si în excursie personalà la castelul de la Haut Koenigsburg, unde a fost turnat filmul. Altà încântare, mai ales dupà ce am traversat toate podgoriile alsaciene. Umanism internationalist adevàrat.
acum 22 de ore
·
Editat
·
Îmi place
Dimakos Florin
Imi imaginez ca trebuie sa fi fost o incantare foarte placuta.
acum 22 de ore
·
Îmi place
·
1
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
‹
›
Pagina de pornire
Afișați versiunea pentru web
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu