Pagini

sâmbătă, 10 august 2013

Publicitatea negativa

Ati văzut vreodată la tv un clip publicitar comercial care să critice
 un produs concurent? Cu siguranță că nu. 

Publicitatea comerciala a învățat repede din propriile greșeli.
Când două firme rivale de băuturi răcoritoare au declanșat o campanie 
negativă reciprocă au constatat ca vânzările au scăzut dramatic si de o
 parte si de cealaltă.
Cazul a intrat repede in manuale si nu s-a mai repetat.

Ma întreb oare cei care organizează campaniile electorale, 
oameni cu vaste cunoștințe de marketing electoral sa nu fi aflat
 acel principiu de mai sus ? e ceva imposibil, și atunci de se se 
lansează in atât de încrâncenate campanii negative de denigrare reciproca? 
evident, vor cu toti ca produsul electoral sa aibă o cotă de piață cât mai mica. 
Altfel spus neparticiparea masiva la vot este dorita si indusa prin campanii negative.
Dar de ce fac asta ? de ce in mod voit cauta sa îndepărteze  sa reducă 
numărul de alegători ? presupun ca:
  • o masa mai mică de alegători e mai ușor de controlat 
  • cei care se simt cel mai bine poziționați declanșează campania negativaă
  • partea vizata e obligată să riposteze
  • in final cei nedeciși sunt îndepărtați din joc si nu mai pot strica planurile partidului fruntaș
Vi se pare corect raționamentul ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu